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BuzzFeedの料理本、2カ月で10万部突破

2017/05/10

BuzzFeedの料理本、2カ月で10万部突破

 
情報提供 : Books and Rights Marketplace
 

2017.04.25  BuzzFeedの料理本、2カ月で10万部突破

 ネットメディア企業のBuzzFeed Inc.(本社:米国ニューヨーク)は2015年5月からFacebookでニュース&エンタテインメントの動画配信をしています。これらの動画は大変好評で、中でもBuzzFeedの「食」に関する動画は、特に人気です。料理動画シリーズ「Tasty」を元にした「Tasty – The Cookbook」というタイトルの料理本は、2016年11月に発売されて2カ月で10万部が売れました。ニューヨーク・タイムズのベストセラーリストの本でも売れるのは3カ月で3万部ほどで、有名シェフが出した料理本でもないのにこの数は驚異的だという声もあります。
 

 通常の出版社は一度に数千部印刷しますが、BuzzFeedの料理本はオンデマンドで1冊ずつ受注します。大きな特徴は内容のカスタマイズが可能なことです。購入者はTastyのウェブサイトで好みに合わせて料理のカテゴリーを選び、本の冒頭にメッセージを入れることもできます。こうした形式で販売するため、購入はTastyサイト以外の書店サイトなどではできません。BuzzFeedの強みは巨大なSNSを使って宣伝していることと、通常の出版社にできない、客が選んだ内容の料理本を作るというところでしょう。
 

 他にも、BuzzFeedニュース記者のデビッド・マックの記事から生まれた絵本「The President and the Big Boy Truck」のように、本にすべきだという読者のコメントを受けて2日のうちに印刷・出荷され、1週間以内に1000冊売り上げたという記録を持つ本もあると、メディアマーケティング情報を配信するDIGIDAYが伝えています。2017年9月には、米国フロリダで、デジタル出版の戦略を追求するDigiday Publishing Summitが開催されます。上記の2例が示す、オンデマンド出版の可能性やSNSを通した顧客の獲得など、これからの出版にますます関係してくる話題が聞けそうです。



詳しくは下記ウェブサイトをご覧ください。

http://digiday.jp/publishers/leave-no-strategy-untested-buzzfeed-pushing-commerce-12-person-team/

http://digiday.com/media/leave-no-strategy-untested-buzzfeed-pushing-commerce-12-person-team/

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-01-05/delicious-irony-buzzfeed-s-old-school-cookbook-is-bestseller

https://tastyshop.com/collections/tasty-cookbook


 


2017.04.25  100,000+ BuzzFeed cookbooks sold in two months

 BuzzFeed Inc., an internet media company, started sharing videos via Facebook from May 2015, and these clips are reaching a very large audience. In particular, the ‘Tasty’ series in its cooking category has become extremely popular. This led to BuzzFeed publishing ‘Tasty – The Cookbook’ in November last year. The cookbook sold over 100,000 copies in its first two months. According to Bloomberg.com, books on The New York Times bestsellers list achieve around 30,000 sales over three months. Considering ‘Tasty – The Cookbook’ has no celebrity associations, the number of sales it has achieved is ‘impressive’, according to one expert.

Traditionally, publishers print thousands of copies of books at a time. BuzzFeed, however, prints the ‘Tasty’ cookbooks on-demand, and the books themselves can be customized. Customers make their selections from 21 categories on BuzzFeed’s Tasty website, and can optionally insert a comment. Also, unlike traditional publishers that sell through bookstores, BuzzFeed sells the cookbook through its site only and uses its massive social-media reach to promote it. If the books were sold by the conventional method, customization would be too costly.

Digiday.com reported on a similar story about an article written by BuzzFeed reporter David Mack. Mack’s article, about US President Donald Trump’s enthusiasm for big trucks, was made into a picture book (The President and the Big Boy Truck) and was ready to be shipped only two days after receiving a comment from a reader that it should be produced as a book. It sold 1,000 copies in a week.

These books illustrate BuzzFeed’s success in reaching out and directly engaging consumers through social networking sites, and the effective use of spontaneous and flexible on-demand publishing. Issues like these which are relevant to publishers are sure to be addressed at the Digiday Publishing Summit in September 2017 in Florida.
 


For more information, please refer to the following websites:

http://digiday.jp/publishers/leave-no-strategy-untested-buzzfeed-pushing-commerce-12-person-team/

http://digiday.com/media/leave-no-strategy-untested-buzzfeed-pushing-commerce-12-person-team/

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-01-05/delicious-irony-buzzfeed-s-old-school-cookbook-is-bestseller

https://tastyshop.com/collections/tasty-cookbook

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